تبلیغات
 کافی نت اوج شهر لاهیجان - مطالب خرداد 1394

امان از تورم و گرانی !!!

اینروزها گرانی و تورم به حد اعلای خودش رسیده و بواقع زندگی کردن سخت و دشوار شده است . قیمت هایی که روز به روز بالاتر می رود و درآمدهایی که روز به روز کمتر می شود و اینگونه می شود که از هر کاسبی میپرسی بازار چطوره ؟ با صدای خسته میگه خراب خراب !!!! راست هم میگوید چون گرانی و تورم امان آدم را بریده است و عملا هر آنچیزی هم که در این بازار کساد در می آوری کفاف خرج و مخارج عادی را هم نمیدهد چه برسد به زندگی زیر خط فقر !!!

tavarom-yasgroup.ir-4

داشتم به این فکر میکردم که در این تورم بازار آشفته یکی از قشرهایی که واقعا بازار کارش کساد شده و هنوز هم نمیتواند طبق نرخ تورم از مردم پول بگیرد کافی نت ها هستند . کافی نت ها که اینروزها بواسطه امور اینترنتی می بایست بازار داغ و پر رونقی میداشتند به لطف دفاتر پیشخوان و درآمد پایین مردم دیگر مانند سابق رونق ندارند و مشتریان هم باری به هر جهت و از سر اجبار و ناچار به کافی نت ها مراجعه میکنند و دیگر خبری از مشتریانی نیست که تفریحی و تفننی پای سیستم می نشستند . از طرفی رونق بازار گوشی های هوشمند و اینترنت های بی سیم نیز دلیلی دیگری است که مردم دیگر از کافی نت ها استقبال نکنند اما این تئوری که گوشی های هوشمند و اینترنت های بی سیم و دفاتر پیشخوان و غیره و غیره سبب عدم استقبال مردم از کافی نت ها هستند چند وقت پیش عملا برایم باطل شد چرا که متوجه شدم دلیل عدم استقبال مردم از بازار و یا بی مهری مردم این دلایل نیستند بلکه تورم و گرانی و درآمد کم مردم است که سبب می شود مردم دیگر دل و دماغی برای پول خرج کردن نداشته باشند …

حالا شاهدی بر این ادعا می آورم !!

خیلی وقت بود که اهالی فوتبال کیفیت پایین لیگ برتر را نشانه می رفتند و میگفتند عدم ارائه فوتبال زیبا باعث می شود که تماشاچی برای حضور در استادیوم علاقه نشان ندهد و مدام این فوتبال نازیبا را دلیل عدم حضور مردم می دانستند تا این بازی های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فرا رسید و بلیط های بازی توسط حسین هدایتی و دوستان سرمایه دار دیگر خریداری شد و بازی رایگان اعلام شد . در عین ناباوری در هر سه بازی پرسپولیس که رایگان بود حضور صد هزار نفری مردم را شاهد بودیم و این همان دلیلی است که میگویم تورم و گرانی باضافه درآمد کم سبب شده تا حضور مردم و پول خرج کردنهایشان کم رنگ باشد چرا که همین بازی ها اگر پولی بود و رایگان نبود بزور شاهد حضور ۳۰ هزار نفر در استادیوم بودیم ولی به لطف رایگان شدن بازی دیدیم که چه جمعیتی روانه استادیوم شد . دلیلش هم مشخص است ، هر شخص برای حضور در استادیوم و ایاب و ذهاب و خرج و خوراک و بلیط بازی باید حداقل بین ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان خرج کند که این رقم سنگین باضافه اینکه شاید شخص مجبور باشد کارش را هم یک نصفه روز تعطیل کند سبب می شود که بازی های رایگان استقبال بیشتری نسبت به بازی های غیر رایگان داشته باشند .


116357_331

در هر صورت هدف از نوشتن این سطور و این مطالب این بود که بگوییم تورم کمر همه را شکسته است و واقعا اوضاع بسامان و خوبی را شاهد نیستیم علی الخصوص در شغل خودمان که اینروزها واقعا بازار کسادی پیدا کرده است . هرچند بلطف توانایی های خویش روزی مان می رسد اما واقعا این تورم افسارگسیخته سبب شده تا رونق از بازار بیفتد و اگر هم رونقی نصفه و نیمه در بازار مشاهده می شود مربوط به بازارهای مرتبط با کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است نه اصنافی همچون ما که خدماتمان جزو خدمات اساسی و ضروری مردم نیست …

بیاد این افتادم که پول برق ما از چند سال پیش تابحال از رقم ۱۵۰۰۰ تومان به ۱۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان رسیده که یعنی حدود ۱۰ الی ۱۵ برابر شده است . سایر مایحتاج مورد نیازمان نیز مانند کاغذ از بسته ای ۲۵۰۰ تومان به بسته ای ۱۰ هزار تومان رسیده و همچنین کرایه ها و اجاره های مغازه ها نیز سر به فلک کشیده است اما هنوز وقتی ما میخواهیم کاری را که ۴ سال پیش با هزار تومان انجام می دادیم را ۱۵۰۰ تومان کنیم مردم زیر بار نمی روند و مدام باید برایشان توضیح بدهی … از طرفی مجازی بودن کار ما هم مزید بر علت شده چرا که شخص عادت دارد در قبال پولی که میپردازد کالایی تحویل بگیرد ولی وقتی با مراجعه به کافی نت در قبال یک کار نیم ساعته یک برگه کد رهگیری تحویل میگیرد حس میکند فقط باید پول برگه را بپردازد و نه هزینه و حق الزحمه انجام کار اینترنتی را …

در هر صورت گرانی و تورم که ما را بسیار اذیت کرده است ، شما را نمیدانم ؟؟؟؟




منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394 | 07:56 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

کم گرفتن قیمت و دردسرهای بعد از آن !!!

بعضی وقتها چهره برخی مشتریان آدم را گول می زند و باعث می شود آدم کمی دلش به رحم بیاید و هزینه کمتری از آنها دریافت کند اما همیشه نتیجه برعکس می شود و شما از این کار خود پشیمان می شوید . در این مطلب قصد داریم تا شما را نصیحت کنیم که بعنوان یک کاسب به هیچ وجه قیمت های خود را پایین تر از عرف و نرخ مصوب  از مشتریان دریافت نکنید .

price

مشتری وارد کافی نت می شود و شما کاری را برایش انجام میدهید که مثلا هزینه ۵۰۰۰ تومانی دارد . نگاهش که میکنید حس میکنید از قشر فوق ضعیف جامعه است و در دلتان میگویید خوب ایرادی ندارد بجای ۵۰۰۰ تومان ، از او ۴۰۰۰ تومان بگیرم و یا اینکه خیلی وقتها شده هزینه شما ۲۵۰۰ تومان شده اما چون در دستهای مشتری ۲۰۰۰ تومان است با خودت می گویی ایرادی ندارد بگذار همین ۲۰۰۰ تومان را از وی بگیریم . اما همیشه این موضوع دردسر ساز می شود و شما که میخواستی صواب کنی کباب می شوی .. چرا که همین مشتری وقتی چند روز دیگر برای کاری مشابه وارد کافی نت می شود و همکار شما قیمت عرف و واقعی را از وی می گیرد غرغر میکند که چرا زیاد می گیری و این قیمتش اینقدره و داستانهای بعدی که خودتون حدس بزنید .

برای همین همیشه سعی کنید قیمت های واقعی را از مشتری دریافت کنید و با توجه به همه جوانب حتی اگر هم به وی تخفیفی می دهید حتما بگویید که قیمت واقعی چقدر است و شما دارید به وی تخفیف میدهید تا در مراجعات بعدی با وی به مشکل برنخورید .




منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:52 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

جعل سند و توجیه های جالب مشتریان !!!

مشتری وارد کافی نت می شود و برگه مهر داری را از کیفش بیرون می آورد و میخواهد روی برگه مهر و امضا ء شده برایش تایپ کنیم ، یا از ما میخواهد نامه رسمی و مهر و امضاء شده وی را تغییر بدهیم و کلماتی به آن اضافه و یا کم کنیم ، یا دانش آموزی وارد می شود و کارنامه ای با خود می آورد و میخواهد نمره هایش را تغییر بدهیم ، مادری وارد می شود و میخواهد قولنامه منزلشان را دستکاری کنیم تا بتواند بچه اش را در مدرسه ثبت نام کند و خلاصه هفته ای نیست که چندین و چند نفر مراجعه کنند و از ما  از این کارها نخواهند !!!

اما جواب ما به تمامی این مشتریان کلمه خیر است و خیلی رسا و بلند به آنها  اعلام میکنیم که خیر دوست عزیز ما این کار را انجام نمی دهیم .

*********

7679_933

عکس از سایت خبری …

خیلی از این مشتریان پس از اینکه میگوییم ما این کار را انجام نمی دهیم میپرسند چرا ؟؟؟ خودشان میدانند کارشان جعل سند است و غیرقانونی اما با چرا گفتن و ساده جلوه دادن کار میخواهند طوری وانمود کنند که از این برگه استفاده ای نخواهند برد و صرفا برای اینکه کارشان راه بیفتد دارند اینکار را میکنند . وقتی به بعضی از آنها میگوییم این کار یعنی جعل سند !!!  ناراحت می شوند و خیلی هایشان حتی صدایشان را هم بلند میکنند و بقول قدیمی ها دست پیش میگیرند که پس نیفتند . مثلا یکبار یک آقایی یک برگه مهر شده از بانک را آورد و گفت اینجا به شعبه تهران زده شده است میخواهم شعبه تهران را برایم بردارید بزنید شعبه استان البرز که وقتی من گفتم اینکار را انجام نمیدهم گفت : چرا ؟ گفتم برای اینکه جعل سند است !!! با صدای بلند گفت : من خودم پلیسم و در نیروی انتظامی هستم !!! کی گفته این جعل سنده و کلی بحث و داستان !!! که دست آخر حتی من رو هم داشت متهم میکرد !!! وقتی دیدم حسابی دور برداشته و داره بلبل زبونی میکنه که کار غیرقانونی اش رو توجیه کنه گفتم شما که پلیسی کارتت رو نشون من بده !!! طفره رفت و نشون نداد و گفت قرار نیست به هر کسی کارت نشون بدیم ما  (چون داشت دروغ میگفت و اصلا پلیس  نبود ) !!! من هم دیدم اینطوریه گفتم باشه وایسا زنگ بزنم پلیس ۱۱۰ بگم بیان اینجا ببینم از کی تا حالا جعل سند قانونی شده که ما نمیدونستیم !!! این رو که گفتم عین فشفشه که در حال تموم شدنه سریع این پا و اون پا کرد و الفرار و زد به چاک و رفت که رفت !!! از اون روز به بعد هم هر مشتری میاد و از این کارها میخواد نمیگم ما انجام نمیدیم که وایسه و چونه بزنه حالا تو رو خدا انجام بدین و چرا انجام نمیدین ؟؟؟؟ خیلی راحت میگم ما بلد نیستیم  و کار با فتوشاپ و این برنامه ها رو نمیدونیم و تا این رو میگم سریع و بدون سوال میرن و ماجرا تموم میشه .

راستش را بخواهید  هدف از گفتن این موضوع یا بحث جعل سند توصیه به همکاران کافی نت دار و یا خدماتی های عزیز بود که سعی کنید به هیچ وجه کارهای غیرقانونی مثل جعل سند و یا دستکاری در برگه های مهردار رو انجام ندهید برای اینکه بقول قدیمی ها سری که درد نمیکند را دستمال نمی بندند و لزومی ندارد بخاطر کار خلافی که دیگران میخواهند انجام بدهند و بخاطر سودی که از راه آن عاید آنها میشود ما خودمان را به خطر بیندازیم و نان حرام بخوریم .

وقتی خیلی از همین آدمهایی که برای جعل سند به شما مراجعه میکنند را خیلی محترمانه رد میکنید و میگویید ما اینکار را انجام نمیدهیم ، خیلی هایشان حتی حرفهای نامربوط و چرت و پرت بار شما میکنند و سرشان را می اندازند پایین و می روند اما برای ما ناراحت شدن آنها جای خوشحالی دارد چرا که آنها میخواهند با دست ما برای خودشان سند دولتی و یا هر چیز دیگری  را جعل کنند  واگر سودی برایشان داشته باشد که هیچ وگرنه اگر به هر دلیلی گیر بیفتند میگویند فلانجا برایمان انجام داده است و ما را دچار دردسر کنند . گاهی وقتها که به برخی از این مشتریان میگویی نه  ، ما این کار را انجام نمیدهیم سعی میکنند با ترفندهای مختلف کاری کنند که شما اینکار را انجام بدهید مثلا طرف میگوید این کار را برای من انجام بدهید و شما میگویید نمی شود به این دلیل و آن دلیل ، اما او میگوید خوب بگو بلد نیستم و اینگونه میخواهد لج شما را  در بیاورد که برایش انجام بدهید اما در این مواقع بجای عصبانیت خیلی راحت بگویید بله ما بلد نیستیم تا طرف راهش را بگیرد و برود و شر خودش و جعل سندش را از سر شما کم و کوتاه کند .

خیلی جالب است که بدانید نه گفتن ما برای جعل و دستکاری اسناد برخی مشتریان یکطرف ؛  توجیه های جالب مشتریان هم طرف دیگر این داستان است . برخی مشتریان با اینکه خودشان میدانند میخواهند سندی را جعل کنند اما با هزار ترفند و کلک میخواهند خیلی عادی و طوری جلوه دهند که مثلا این برگه ، برگه خودم است و یادم رفته داخلش تایپ کنم و یا کامپیوتر محل کارم خراب شده است و هزار و یک بهانه دیگر که ما قانع شویم اینکار را برایشان انجام بدهیم  . برخی دیگر از مادران  نیز کارنامه فرزندانشان را میاورند و با عنوان کردن اینکه مثلا اگر پدرش کارنامه را ببیند کتکش میزند میخواهند نمره های کارنامه را عوض کنیم در صوتی که همه این حرفها دروغ است و نباید با طناب آنها داخل چاه رفت . آنها میخواهند نمره کارنامه را عوض کنند که مثلا پدر خانواده از شرکت بن و یا پول بگیرد بخاطر اینکه نمرات بچه بالا و معدلش خوب است  اما  وقتی برای اینکار پیش ما می آیند اعلام میکنند که پدر بچه او را دعوا میکند و یا کتکش میزند و خیلی دیگر از این داستانها . یا مثلا خیلی ها نامه مهر شده شرکتشان را می آورند و میخواهند قسمت گیرنده نامه یا  (به : ) نامه را عوض کنیم و یا مهر نامه را جابجا کنیم و بسیاری دیگر از این دست موارد که نه تنها این امور را انجام  نمیدهیم بلکه اصلا برایمان مهم هم نیست که طرف مقابلمان ناراحت بشود و یا نشود .

یک روز یک مشتری برای همین کارها مراجعه کرد و وقتی گفتم ما این کارها را  انجام نمیدهیم گفت : کسی که  نمیفهمه ، بیا بزن پول خوبی بهت میدم !!! خنده معناداری به او کردم و گفتم : کسی نمیفهمه !!! خدا که داره میبینه !!! در ضمن کار خلاف آخر و عاقبت ندارد و ما هم دنبال روزی حلال هستیم و اهل حرام خوری نیستیم . آنچنان ناراحت شد که بیا و ببین !! دست آخر ما داشتیم بدهکار میشدیم که چرا داریم توهین میکنیم … میگفت شما داری توهین میکنی و میگویی حلال و حرام !!! گفتم شما میخواهی برایت جعل سند کنم تازه طلبکار هم هستی !!! از من کار خلاف میخواهی و بعد ادعای توهین و افترا هم میکنی !!! خیلی جالب است والا … در اینگونه مواقع من خیلی سریع میگویم کار شما خلاف نیست پس بذار یک زنگ بزنم پلیس فتا !!! که تا این جمله را میگویم طرف مثل قرقی  دو پا دارد دو تای دیگر هم قرض میکند و الفرار را به القرار ترجیح میدهد .

یکی از دوستان خدمات کامپیوتری هم تعریف میکرد که یکبار مادری با گریه و زاری به وی مراجعه کرده و گفته پدر بچه اگر کارنامه را ببیند او را میکشد و تو رو خدا اگر راه دارد چند تا نمره اش را درست کنید ، این همکار کافی نت دار میگفت : این خانم هرکاری کرد برایش انجام ندادم و خلاصه گویا رفته بود یک عکاسی  و او برایش انجام داده بودند ، سه ماه بعد گویا گند این کارنامه قلابی درآمده بود و بخاطر همین کارنامه مغازه عکاسی آن شخصی را که انجامش داده بود پلمپ کره بودند . صاحب مغازه پلمپ شده تعریف میکرده که این مادر دو ساعت با گریه و زاری در مغازه نشسته بوده و نمیرفته و دست آخر برای اینکه برود مجبور شدم این کار را برایش انجام بدهم و حتی پولی بابت این کار دریافت نکردم و به وی گفتم من به شما اعتماد کردم و بخاطر اینکه گفتی بچه کتک میخورد و از این داستانها برایت انجام دادم . او تعریف کرد که ماجرا بدین منوال میگذشت که یک روز همین مادر مراجعه کرد و گفت آن کارنامه ای که برایم درست کردید را یادتان هست ؟؟؟ صاحب مغازه میگوید گفتم چطور ؟؟ گفت فهمیدن جعلیه باید گردن بگیرید که شما درستش کردید !!! صاحب مغازه میگوید : آنقدر بر خودم لعنت فرستادم که چرا با طناب این زن دروغگو به چاه افتاده ام . حالا ۵ روز بود که مغازه اش پلمپ بود و از کاسبی افتاده بود . میگفت بخاطر یک کار اشتباه ۵ روز از نان خوردن افتادم و سابقه دار شدم و حالا معلوم نیست مرتبه بعدی که برای تمدید جوازم بروم آن را تمدید کنند یا نه !!!

پی نوشت و تذکر :

این مطالب را ( اول به خودمان و سپس به شما ) گفتیم تا دوستان و همکاران گرامی مخصوصا همکارانی که تازه به این کار روی آورده اند حواسشان باشد و دست به کارهای از این دست مثل جعل سند و دستکاری در اوراق و برگه های ممهور به مهرهای اداری و دولتی و …  نزنند ، خیلی وقتها هم هست که شیطان به جلد طرف می رود ، مثلا طرف تابستان است و مشتری هم ندارد و یکدفعه یکی می آید و میگوید این کار را انجام بده و مثلا ۵۰ هزار تومان به شما میدهم و شاید بخاطر اینکه مشتری ندارد اینکار را قبول کند اما باید دانست که پولهایی از این دست برکت ندارند و شما اگر در یک روز ۱۰۰۰ تومان بصورت پاک کار کنید بهتر از این است که ۱۰۰ هزار تومان اینطوری کار کنید چرا که برکت آن هزار تومان کاسبی شما را رونق میدهد اما شر آن ۱۰۰ هزار تومان امکان دارد سبب بسته شدن و پلمپ شدن مغازه شما گردد . لذا همکاران و دوستان گرامی توجه کنند که با دست خودشان در دام برخی مشتریان کلاهبردار نیفتند و بازیچه دست آنان نشوند .



منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:51 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

مشتری ها و ژست های طلبکارانه !!!

اینروزها که بازار تورم داغ داغ است تنها صنفی که در این بازار بشدت متورم یتیم است و هنوز هم نمیتواند با نرخ روز پیش برود کافی نت است . وقتی در سال ۱۳۹۴ هستیم اما نرخنامه سال ۹۲ روی دیوار چسبیده و حتی نمیتوان طبق نرخنامه سال ۹۲ از مردم پول گرفت واقعا دیگر چه باید گفت !!!؟؟؟ متاسفانه هنوز هم که هنوز است فرهنگ کار اینترنتی و مجازی در ایران جا نیفتاده و مردم خیال میکنند که چون ظرف ۳۰ ثانیه کارشان انجام شده نباید هزینه ای بپردازند . با اینکه در سال ۱۳۹۴ هستیم اما هنوز هم نمیتوانیم نرخ های سال ۹۲ را از مردم دریافت کنیم و این هضم شدنی و باور کردنی نیست چرا که افزایش نرخ اعتراض مردم را در پی دارد گویی که اصلا نباید قیمت ها را افزایش داد .

talabkar

چند روز پیش مشتری بابت دریافت کارت ورود به جلسه دانشگاه آزاد کرج به ما مراجعه کرد . بدهی شهریه داشت که برایش از روی کارت خودش شهریه اش را پرداخت کردیم و سپس نظرسنجی اساتیدش رو روی سایت انجام دادیم که چون یازده تا درس داشت یازده تا نظرسنجی هم باید انجام میشد که بسیار هم وقت گیر بود و سپس کارت ورود به جلسه برایش پرینت کردیم … پرینت را که به وی دادم و پرسید چقدر شد گفتم ۴۰۰۰ تومان و او با تعجب پرسید یک برگه کاغذ ۴۰۰۰ تومان ؟؟؟؟

به این مشتری بظاهر محترم گفتم ما را احمق فرض کرده ای یا خودت را به کوچه علی چپ میزنی !!!! یک ربع است دارم برای شما نظرسنجی میزنم ، پرداخت شهریه انجام دادم و کارت ورود به جلسه برایتان گرفتم آنوقت شما میگویید یک برگه کاغذ چرا ۴۰۰۰ تومان !!!! مگر من یک برگه کاغذ بشما دادم !!! من یک ربع است دارم شهریه میریزم و نظرسنجی میزنم … خلاصه ایشان هم مدام حرف خودش را میزد و میگفت یک برگه کاغذ مگر چقدر می ارزد و با اینکه خودش میدانست دارد حرف مفت و بیهوده ای می زند ولی مدام روی حرفش پافشاری میکرد .. خیلی از دوستان وقتی این مسائل را برایشان تعریف میکنیم باور نمیکنند در صورتی که بسیاری از کافی نت ها و همکاران ما با این مشکلات آشنا هستند ..

شما با اینگونه مشتریان چه میکنید ؟ وقتی در سال ۹۴ باشی و هنوز طبق تعرفه قیمت سال ۹۲ از مشتری طلب دستمزد کنی و او باز هم با ژستی طلبکارانه بگوید چرا اینقدر گران !!!!! تازه صدایش را هم براید بلند کند و تهدید کند که از دست تو به اتحادیه شکایت میکند !!!!!! گاهی خنده ام می گیرد و همانجا میخواهم خودم شماره اتحادیه را برایش بگیرم که باور کند دارم نصف قیمت از او دستمزد میگیرم ولی او خودش میداند و دارد خودش را به ندانستن میزند …

یکی دیگر از مشتریان روز گذشته آمده بود و آپدیت آنتی ویروس میخواست که وقتی گفتم ۲۵۰۰ تومان مثل “جناب خان”  در برنامه خندوانه  گفت : ۲۵۰۰ تومان !!! گفتم بله ۲۵۰۰ تومان …  آنچنان چشمانش گرد شده بود که انگار قرار است ۲۵۰۰ دلار بپردازد !!! وقتی دیدم دارد زیر لب غرغر میکند به وی گفتم چیه گرونه ؟ گفت خیلی گرونه !!! گفتم شما در این جامعه زندگی نمی کنید ؟ شاید هم مثل اصحاب کهف تابحال در غار بودید و بعد چند سال بیرون آمدید که به ۲۵۰۰ تومان میگویید گران !!!!!!

بنزین لیتری ۱۰۰ تومان شده لیتری ۱۰۰۰ تومان یعنی ده برابر

نان ۵۰ تومنی شده ۶۰۰ تومان یعنی ۱۲ برابر

کاغذ بسته ای ۳۰۰۰ تومانی شده بسته ای ۱۲۰۰۰ تومان یعنی چهاربرابر

قبض برق ۱۵ هزار تومانی شده ۱۵۰ هزار تومان و یعنی ۱۰ برابر

اما آپدیت آنتی ویروس ، هزینه اینترنت ، هزینه پرینت ، هزینه کارت ورود به جلسه ، فیش حقوقی و خیلی چیزهای دیگر نباید تغییر کند و ثابت بماند و اگر خدایی ناکرده ۵۰۰ تومان به این هزینه ها اضافه کنی می شود محشر کبری و هزار باید باید به همه جواب بدهی که چرا و چرا !!! اما طرف به سوپرمارکت و میوه فروشی و قصابی و فروشگاه مواد غذایی که می رود اصلا نمیگوید چرا و هر چقدر باشد براحتی می پردازد حتی اگر از دیروز تا امروز فرق یک بطری شیر ۱۵۰۰ تومان باشد … !!!!

راستش را بخواهید دیگر از ژست های طلبکارانه مشتریان خسته شده ایم !!!!


منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:40 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

کاربران کافی نت و واژه ای بنام فرهنگ !!!

واژه فرهنگ در ایران همیشه پر کاربرد بوده است و هر ایرانی وقتی میخواهد جلوی یک خارجی پز بدهد سریع پای فرهنگ را وسط می کشد و قدمت ۵۰۰۰ ساله و فرهنگ ایران و ایران زمین و ایرانی ها و … اما بواقع بعنوان یک ایرانی و یک انسان آنقدر که اسم فرهنگ را به زبان می آوریم آیا همانقدر هم آنرا در خودمان نهادینه کرده ایم /…

farhang

بحث فرهنگ و مقوله های فرهنگی همیشه و همه جا نمود داشته و دارد . از خوابیدن و نشستن بر سر سفره گرفته تا بیرون رفتن و در جمع های مختلف نشستن و برخاستن … به بیان بهتر هر کاری آداب و رسوم خود را دارد و هر انسانی می بایست بر اساس آداب و رسم و رسومات مرسوم به انجام هر کاری اهتمام بورزد . مثلا وقتی وارد مکانی می شویم سلام بدهیم ، وقتی خارج می شویم خداحافظی کنیم وقتی چیزی میخوریم آشغال آن را زمین نریزیم ، وقتی با کسی صحبت میکنیم خوب به حرفهای وی گوش کنیم ، با هر کس متناسب احوال شخصی اش شوخی و مزاح کنیم و ….
اما متاسفانه جامعه و فرهنگ ایرانی فقط واژه فرهنگ را با خود یک می کشد و اصلا به این مقوله نگاهی ویژه ندارد . فیلم نارنجی پوش مهرجویی خیلی زیبا از دغدغه های او بعنوان یک شهروند از بی نظافتی و بی مهری مردم به طبیعت و عدم نظافت آن دارد و فیلمساز در آن بنوعی خطابش با همه مردم ایران است که پیامش را در فیلم و از زبان حامد بهداد می گوید : که آقای شهردار به مردم بگویید نظافت را رعایت کنند . در خیابان و کوه و کنار دریا و جنگل آشغال نریزند …

اما جالب این است که واقعا ما ملت ایران پرمدعا ترین ملت دنیا در داشتن فرهنگ و ادب و قدمت هزاران ساله ایم ولی عملا هیچ بویی از آن نبرده ایم و این موضوع برایمان نهادینه نشده است .

یک مثال جالب شاید بازی ایران و کره باشد که چندی پیش در استادیوم آزادی برگزار شد و ایران توانست ده نفره کره را ببرد . بعد از پایان بازی کره ای ها فارغ از باخت تمام آشغالهایی را که روی زمین ریخته بودند جمع کردند و سپس محیط خود را تمیز کردند و سپس رفتند .

اما اگر ما باشیم تمیز نمی کنیم که هیچ ،تازه عصبانیت ناشی از باخت را هم با شکستن صندلی جبران میکنیم … کلی فحش و ناسزا به داور هم میدهیم و بعد هم شیشه میشه هر چی اتوبوس و مینی بوس بیرون از استادیوم را پایین می آوریم و تا خود محل سکونتمان هم که برسیم با ده نفر گلاویز می شویم چرا چون با فرهنگیم …. !!!!!!!

بحث به درازا کشیده شد << هدف از گفتن این مقدمات این بود که به اینجا برسیم که چرا مردم واقعا رعایت نظافت و مراعات فرهنگ و ادب را در یک مکان عمومی مثل کافی نت ندارند و فقط عده اندکی هستند که این موضوع را رعایت میکنند . روزانه با مشتریان زیادی در ارتباط هستیم که اصلا به این مسائل توجه ندارند . در ادامه نمونه هایی از این مسائل را بازگو می کنیم .

* هوا بارانی است و خیابان ها گل آلود … مشتری وارد کافی نت می شود اصلا به زیرپایی انداخته شده جلوی درب توجه نمی کند . فلسفه این زیرپایی این است که کسی که وارد می شود اول کفشهایش را آنجا بمالد تا تمیز شود و سپس با پای تمیز وارد محیط تمیز کافی نت شود اما از هر ۱۰۰ نفر شاید ۲ نفر این موضوع را رعایت میکنندکه این جای بسی تاسف دارد .

* خیابان در حال آسفالت شدن است و مشتری در حالی که پاهایش مملو از قیر است وارد کافی نت می شود اصلا برایش مهم نیست  که دارد با کف کفشهای قیری اش کف کافی نت را آسفال میکند . اصلا برایش مهم نیست . تازه کف پاهایش را با مالیدن به زیر سیستم تمیز میکند . بعضی وقتها شک میکنم که شاید این ادمها از کره مریخ آمده اند و چرا اینگونه برخورد میکنند و رفتارشان اینگونه است . جالب تر اینکه یکی دو مرتبه که شخص با پاهای گلی وارد شده و کافی نت را به لجن کشیده به وی تذکر می دهی به طرف برهم میخورد و ناراحت می شود و میگوید مگر چی شده … او نمیداند که چی شده چون اصلا برایش مهم نیست …. اما انسان منضبط کسی است که محیط پیرامونش برایش در اولویت باشد همین افراد هستند که وقتی در کنار ساحل دریا نشسته ای آشغال و پوست خربزه و هندوانه شان از ساحل بیرون می آید چرا که برای محیط اطرافشان و دوروبرشان احترامی قائل نیستند .

* مشتری وارد کافی نت می شود و نه سلامی و نه علیکی یکراست می رود پای یک سیستم می نشیند در صورتی که این راه صحیح نیست …

ما در کافی نت برای نشستن افراد الگو داریم و هر کسی را پای هر سیستمی نمینشانیم … مثلا وقتی دو دختر جوان پای یک سیستم نشسته اند یک پسر جوان را که چهره موجهی نداشته باشد کنار سیستم آنها نمی نشانیم و سیستمی در اتاق دیگر به وی میدهیم و به همینصورت رعایت شرایط مشتریان را داریم اما شخص وارد شده هیچ یک را رعایت نمیکند .

روال ادب حکم میکند که شخص پس از ورود سلام بدهد و جواب سلام بشنود و سپس از متصدی بپرسد کدام سیستم بنشیند و پس از تایید متصدی پای یک سیستم بنشیند اما خیلی ها این شرایط را رعایت نمیکنند .

* مشتری وارد کافی نت شده و پس از اتمام کارش هیچ چیز را مرتب نمیکند . مانیتور را جابجا کرده و سیم موس را از زیر میز رد کرده ، هدفون را روی میز رها کرده و صندلی اش هم بهم ریخته است . آدم یاد رستوران میافتد . بعضی ها رستوران که می روند میز را با سطل آشغال اشتباه می گیرند …

* مشتری هایی داریم که اصلا رعایت نظافت را ندارند . بطور مثال شخص کارت شارژ ایرانسل خریده و آنرا وارد گوشی اش میکند و سپس کاغد مچاله شده اش را روی زمین می اندازد . در صورتی که در داخل همان اتاقی که نشسته دو سطل زباله وجود دارد .

*  برخی مواقع حرکات زشت برخی مشتریان ما را به این فکر فرو می برد که اینها در خانه خود چگونه برخورد و رفتار می کنند . بطور مثال برخی دانشجویان انواع و اقسام تنقلات را با خود به کافی نت می آورند و وقت رفتن وقتی برای مرتب کردن میزشان مراجعه می کنیم مشاهده می کنیم که دور میز پز از آَشغال چیپس و پفک و تخمه است . انگار نه انگار اینجا یک محیط کار است  . زشت ترین نکته نیز این بود که زیر کیبورد پر از آشغال و پوست پسته بود . آنهم نه یکبار و نه دوبار بلکه چند بار … جالب تر اینکه وقتی از مرتبه های بعدی به این مشتریان اجازه خوردن و آشامیدن در محیط کافی نت را بخاطر عدم رعایت نظافت ندادم کلی شاکی هم شدند و مارا متهم به تحجر و بی کلاسی هم کردند در صورتی که ریختن آشغال پسته و پفک زیر کیبورد و یا میز  و یا چسباندن آدامس زیر میز از نظر آنها با کلاسی بود !!!!!!

از این دست موارد زیاد برای گفتن داریم که بر حسب شرایط  به آنها اشاره خواهیم کرد ….



منبع: http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:39 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

طالبان مفت یا علاقه مندان مفت کاری

برخی مشتریان هستند که خودشان را مخصوصاً به کوچه علی چپ می زنند و یا اینکه واقعا در باغ نیستند و قیمت ها را نمیدانند و وقتی قیمت کاری را که برایشان انجام دادی و یا میخواهی انجام بدهی را به آنها میگویی آنچنان چشمانشان گرد می شود و تعجب میکنند که بیا و ببین !!! خیلی هایشان را هم ما با نام طالبان مفت نامگذاری کرده ایم چرا که هرکاری که میخواهی برایشان انجام بدهی انگار نباید هزینه ای بدهند و کلا زندگی را در مفت می بینند . در ادامه به برخی داستانهایی که طالبان مفت و علاقه مندان مفت کاری نقش اول آن هستند اشاره میکنم :

free

* مشتری وارد کافی نت می شود و فلشش را میدهد و میگوید نرم افزار آفیس ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۰ را برایم روی این بریزید ، وقتی برایش می ریزم ، سرش را می ندازد پایین و می رود ، صدا میکنم دوست عزیز هزینه ای نمیخواهید بدهید ؟ با تعجب میگوید دیگه آفیس هم مگه پولیه ؟؟؟!!!  میگویم : نه صلواتیه !!! و ما بیکاریم که اینجا نشسته ایم و تو بیایی هر نرم افزاری خواستی ببری و پول هم ندهی !!!

با چشمانی درشت و حدقه زده نگاهت میکند و با ژست عالمانه ای میگوید : این نرم افزار برای شرکت مایکروسافت است اونا پول نمیگیرن شما پول می گیرین !!! (نمیدونم از کی تا حالا مایکروسافت هم بنیاد خیریه زده که بابت نرم افزارهاش پول نمی گیره !!! )

راستش را بخواهید دیگر به این گونه مشتری های بی سواد و لمپن عادت کرده ایم ، نگاهش میکنم ، نگاه عاقل اندر سفیه ، فلشش را می گیرم و برنامه را از داخلش پاک میکنم ، با لبخند مشتری مدارانه ای به او میگویم : مایکروسافت بابت این پول نمی گیرد؟؟ ؟!!!!! من این برنامه را از روی فلشت پاک میکنم ، برو از مایکروسافت بگیر این برنامه رو  ، مگه نمیگی رایگانه ، سر راهت یک سلامی هم به عمو بیل گیتس برسون !!!

متوجه می شود که دستش رو شده ، کلی تقلا میکند تا برنامه را پاک نکنم ، حتی حاضر می شود هزینه اش را بپردازد ، اما من دیگر زیر بار نمی روم تا او بداند در این دنیا هیچ چیز مفت نیست و باید به کاسب و کسبه احترام گذاشت و آنها را خر فرض نکرد و با زرنگی کار را پیش نبرد . او میداند همه چیز پولی است اما سرش را پایین میاندازد تا احیانا اگر کاسبی خجالتی بود و رویش نشد بگوید آقا هزینه اش ، او سو استفاده کند و برود و خیلی هم حق بجانب بگوید مگر پولیه !!!! اما ما خوب بلدیم چطور از پس این طالبان مفت بربیاییم !!!

دست از پا درازتر و دست خالی از کافی نت بیرون می رود و کلی هم زیر لب غرغر میکند اما برای ما که این طالبان مفت را شناسایی کرده ایم و به آنها باج نمی دهیم این غرغرها دیگر عادی است !!! روزی دو یا سه نفر مشتری طالب مفت هم داریم که بخاطر اینکه همیشه هزینه کاری را که میخواهیم انجام بدهیم اول می گوییم خودشان همان اول کار می روند پی کارشان و دیگر از این بابت اعصاب راحتی داریم و جروبحثی پیش نمی آید .


منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir


طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:37 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

دستگاه کارتخوان و مشتریان !!!

 از وقتی دستگاههای کارتخوان یا دستگاههای پوز در مراکز خدماتی مرسوم شد خیلی از کارها راحت شد و مردم بجای حمل پول نقد کارتهای بانکی خود را بهمراه دارند و هزینه ها را با کارت بانکی پرداخت میکنند . هرچند پس از برقراری سیستم شاپرک این دستگاههها دیگر مانند سابق نیستند و ضعیف تر کار میکنند و کسبه رغبت کمتری به این دستگاهها نشان میدهند اما باز هم در بسیاری از مواقع گره گشا هستند مگر در مواردی که مشتری ناوارد باشد و طریقه استفاده از دستگاه را بلد نباشد . اینروزها شاهد این هستیم که بانکها و تبلیغات مختلف تلویزیونی و رسانه ای مردم را ترغیب میکند به اینکه از خدمات الکترونیکی مانند دستگاه پوز استفاده کنند تا حمل مبالغ پول در کیف دستی خود و این امر هم واقعا مسئله درستی است اما آیا همه مردم توانایی و سواد استفاده از این ابزارآلات تکنولوژی را دارند که بانکها مدام تبلیغ میکنند هموطنان گرامی لطفا خودتان کارت بکشید و نگذارید صاحب مغازه رمز شما را بپرسد و خودش کارت بکشد !!!! شاید قشر کسبه برایشان بهتر باشد که مشتری کارت بکشد و کاغذش را تحویل مغازه دار بدهد اما متاسفانه از هر ده نفر ۵ نفر اصلا بلد نیستند کارت بکشند . یا کارت را برعکس میکشند ، یا بلد نیستند با منوهای دستگاه کار کنند و یا اینکه مبلغ را اشتباه میزنند و این سبب می شود خود مغازه دار وارد عمل شود تا سریع کار انجام شود . بطور مثال چند نمونه را برایتان بازگو میکنم :

poses

* مشتری میخواهد کارت بکشد و اصرار دارد خودش هم اینکار را انجام دهد ، کارت را برعکس گرفته و اصلا نمیداند باید چطوری کارت بکشد ، کارتش را میگیرم و برایش میکشم و میگویم خودش ادامه بدهد اما او اینقدر این دست و آن دست میکند که منوی دستگاه دوباره به حالت اول برمیگردد و باید دوباره کارت را بکشد… باز برایش کارت را میکشم و می بینم بجای خرید وارد منوی پرداخت قبوض شده ، مغازه شلوغ است و همین چند دقیقه معطل کردن او صدای بقیه را دراورده است . به او میگویم پدرجان رمز کارتت رو بگو من میکشم ، میگوید نه ، رمزم را نباید بگویم !!! دستگاه را برمیدارم و میگویم ما دستگاه کارتخوان نداریم لطفا پول نقد بدهید … چرا که یکساعت باید معطل شوم تا این پیرمرد برای ۲۰۰۰ تومان ناقابل کارت بکشد …

* مشتری هایی داریم که از اینکه میگذاریم خودشان کارت بکشند سوء استفاده میکنند یعنی طرف میخواهد ۲۰۰۰ تومان کارت بکشد اما مخصوصا و از قصد ۲۰ هزار تومان کارت می کشد تا ما مجبور شویم برای او نقش عابر بانک را بازی کنیم و او ۱۸ هزار تومان را نقدی از ما بگیرد و دیگر معطل صف عابر بانک و رفتن مسیر طولانی برای گرفتن پول از عابر بانک را نکشد .. حالا شما باشید چه میکنید ؟ میگذارید این مشتری خودش کارت بکشد !!!! ؟؟؟؟

* مشتری هایی داریم که حرکات محیرالعقولی میکنند !! طرف یک صفحه پرینت دارد که می شود ۲۰۰ تومان ، بعد کارت عابر درمی آورد که ۲۰۰ تومان را از کارتش بکشیم !!!! بعد هم خودش اصرار میکند که خودش کارت بکشد ، هنگام کارت کشیدن هم میگوید نمیشه ۱۰ هزار تومان بکشم بقیش رو دستی بهم بدین !!!!

*خیلی از مشتریان هم اصلا ریال و تومان را با هم اشتباه میکنند و اشتباه کارت میکشند و تازه باید نیم ساعت جمع و تفریق کنیم و دوباره برایشان کارت بکشیم . مثلا مشتری باید ۱۷۸۰۰ تومان کارت بکشد یعنی معادل ۱۷۸۰۰۰ ریال اما او اشتباها ۱۷۸۰۰ ریال کارت کشیده !!! حالا باید ۱۷۸۰۰ تومان را منهای ۱۷۸۰ تومان بکنیم که می شود ۱۶۰۲۰ و دوباره برایش کارت بکشیم … حالا حساب کنید سرتان شلوغ است و مشتری از سروکله تان بالا می رود!!! وسط این گیرو دار که هر کس یک چیزی میخواهد شما باید دنبال جمع و تفریق و حالی کردن مشتری باشید که این کلی آزار دهنده است .

* برخی مشتریان هم کارت میکشند و اصلا نمی ایستند کاغذش را بگیرند و تا شماره رمزشان را زدند می روند ، خیلی هایشان را وقتی تراکنش ناموفق میدهد از روی پله ها صدا میزنیم و به زور قانعشان میکنیم که بایستند و کاغذ رسیدشان را بگیرند و یا بایستند که ببینیم آیا تراکنش موق می شود یا خیر !!!

* خیل از مشتریان هم وقتی خطای تراکنش ناموفق را می بینند بدون وقفه دوباره کارت میکشند و باز هم تراکنش ناموفق که شد غرغر میکنند که الان دوبار از کارتم کم شده ، میگویم خوب مگر من زورتان کردم کارت بکشید ، خوب پول نقد بدهید و یا اینکه وقتی می بینید تراکنش ناموفق است دیگر کارت نکشید !!!

در کل داستانهای زیادی از کارت کشیدن مشتریان داریم که فرصتی برای نگارش آن نداریم و اگر مجالی شد آنها را بیان میکنیم اما پیرو صحبت بانک ها مبنی بر اینکه مشتریان باید خودشان کارت بکشند باید عرض  کنیم که بله مشتریان باید خودشان کارت بکشند اما وقتی فرهنگ و آموزش کارت کشیدن در کشور ما هنوز نهادینه نشده است نباید انتظار بیهوده داشت . وقتی مشتری بخاطر ۲۰۰ تا تک تومانی کارت در می آورد شما باشید چه میگویید ؟؟؟ وقتی مشتری هنوز بلد نیست تومان را به ریال تبدیل کند ما باید چه کنیم و وقتی هنوز نمیداند رمز دوم کارت با رمز اول کارت چه تفاوتی دارد آیا این انتظار که خود مشتری کارت بکشد کمی زیاد نیست … ؟؟؟ !!!



منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:34 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

انجام کار تلفنی ممنوع !!!

ما ایرانی ها همیشه عادت های بدی داریم .. یکی از این عادات بد سوء استفاده است که در شغل ما هم زیاد اتفاق می افتد . خیلی از مشتریان تماس می گیرند و انتظار دارند از پشت گوشی و تلفنی کارشان را انجام دهیم . مثلا یکی زنگ میزند و میگوید میشود سایت دانشگاه ما را چک کنید ببینید نمره فلان درس من آمده است و یا دیگری زنگ می زند و می گوید میشود روی فلان سایت بروید ببینید انتخاب واحد من شروع شده است یا نه . یا دیگری زنگ می زند و می گوید می شود برای من تلفنی انتخاب رشته کنید،  یا کسی دیگر زنگ می زند و می گوید می شود تاریخ امتحان عملی آزمون ادواری من را از روی سایت چک کنید .

tel 2

همه شان هم بهانه شان این است که بخدا مشتری خودتانیم و مسیرمان خیلی دور است . خانم ها بهانه می آورند که هوا تاریک است و من بچه کوچک دارم ، بعضی ها بهانه های دیگر می آورند و خلاصه داستان به جایی می رسد که مجبور می شویم کار برخی را تلفنی انجام دهیم .. اما این وسط حق الزحمه کار ما چه می شود ؟

اوایل که بصورت تلفنی کار برخی از مشتریان را راه میانداختیم متوجه این شدم که از هر ۱۰ مشتری ۸ مشتری سو استفاده میکند و مرتبه بعدی که بصورت حضوری به کافی نت می آید اصلا به رویش نمی آورد که باید هزینه کاری را که برایش سری قبلی انجام داده ایم را بپردازد . از طرفی خیلی هایشان هم مخصوصا برای اینکه پول نپردازند دیگر حضوری نمی آمدند اما از یکروز به بعد که متوجه شدم واقعا از این خیرخواهی و نیت کار راه بندازانه ما دارند سو استفاده می کنند دیگر به هیچ وجه تلفنی کاری انجام نمیدهیم حتی اگر طرف در بیمارستان بستری باشد و نتواند برای انتخاب واحد بیاید … همه اینها را نیز مدیون سو استفاده دوستانی هستیم که تلفنی کارشان راه می افتاد و یادشان می رفت که باید هزینه اش را بپردازند .

البته خیلی از مشتریان هم هستند که آداب و اصول کسب را میدانند … مثلا داریم افرادی را که می گویند مسیرمان دور است و هزینه ای را ودیعه میگدارند و میگویند هر بار که سایت را برایمان تلفنی چک کردی از این هزینه آن را کم کن که نشان میدهد اصلا اهل پیچاندن و دور زدن نیستند … و همچنین هستند مشتریانی هم که بسیار خوش حسابند و بسیار بسیار اهل حساب و کتاب … بارها شده که برای مشتریانی اینچنینی حتی خارج از تایم کاری هم کار انجام داده ایم . مثلا انتخاب واحد یک مشتری ساعت ۱۰ شب بوده و چون کافی نت بسته بوده این کار را برایش در منزل انجام داده ایم و فردا در کافی نت برگه را تحویلش داده ایم ..

اینها را گفتم تا بگویم واقعا چقدر خوب است انسانها متعهد باشند و وقتی کاری خارج از روال برایشان انجام می شود اینقدر جنبه داشته باشند که سوء استفاده نکنند و طرف را از انجام آن پشیمان نکنند .



منبع:http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:33 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

پرداخت های اینترنتی

از آنجاییکه بسیاری از امور و خدمات اینترنتی امروزه در کافی نت ها انجام می شود اغلب مشتریان نیز برای انجام پرداختهای اینترنتی خود به این مراکز مراجعه میکنند . پرداخت اینترنتی به معنای عام یعنی اینکه مشتری از شما میخواهد یا با کارت عابر شما و یا با کارت عابر خودش مبلغی را بصورت اینترنتی و از سایت مورد نظرش برایش پرداخت نمایید . از آنجاییکه این مقوله بسیار در کافی نت ها رایج است در این مطلب به بررسی آن پرداخته ایم .

پرداخت های اینترنتی در کافی نت از نگاه ما به دو دسته تقسیم می شوند

۱- پرداخت هایی که بابت خرید کارت اعتباری کنکور و ثبت نام  و خریدهای اینترنتی انجام می شود .

۲- سایر پرداخت های اینترنتی مثل پرداخت شهریه دانشگاهها ، قبوض بیمه و ….

online-payment

در مورد دسته اول که همیشه کارتهای کنکور و کارتهای ثبت نامی را خودمان و از کارت اعتباری خودمان خریداری میکنیم و سپس در قبال پرداخت آن مبلغی بعنوان کارمزد خرید آن را از مشتری دریافت میکنیم . اما در مورد دوم یعنی سایر پرداخت های  اینترنتی مثل پرداخت شهریه دانشگاه ها سعی میکنیم حتما خود مشتری کارت اعتباری داشته باشد و اینگونه پرداختها را از حساب خودمان انجام نمی دهیم که دلایلی دارد چون :

* پرداخت شهریه دانشگاهها سنگین است مثلا هر دانشجوی دانشگاه آزاد که هر بار برای پرداخت شهریه مراجعه میکند چیزی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان پرداختی دارد و در زمان پرداخت شهریه شاید روزی ۵۰ نفر برای چنین پرداخت هایی مراجعه دارند که اگر بخواهیم همه را پرداخت کنیم باید چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان روزانه در ایام شهریه در حساب داشته باشیم .

*  با توجه به سیستم بانکی یک بام و هوای کشور هم که از هر ده پرداخت دو تا سه تایش تراکنش ناموفق و ارتباط با سوئیچ بانک برقرار نشد را برای شما نمایش میدهد اصلا پرداخت چنین مبالغی از حساب کافی نت دیوانگی محض است .

* از طرفی شما برای مبالغی چون ۵۰۰ هزار تومان نمیتوانید کارمزد بگیرید و اگر به مشتری هم چنین چیزی را عنوان کنید و از او کارمزد بخواهید بعنوان جنایتکار جنگی بهتون نگاه خواهند کرد . از طرف دیگر حساب و کتاب شما سخت تر خواهد شد و در صورت انجام یک تراکنش اشتباه داستان هایی خواهید داشت باورنکردنی .

لذا بر اساس تجربه شخصی که در این زمینه داریم به شما پیشنهاد میکنیم فقط پرداخت های دسته اول را که در بالا ذکر شد را به عهده بگیرید و در مورد پرداخت های دسته دوم توپ را در زمین مشتری بیندازید تا خودش کارت عابر و رمز و دوم بیاورد و از حساب او پرداخت کنید تا خودتان دچار مشکل نشوید .

بیان یک مشکل برای کسانی که استدلال بالا را قبول ندارند

مشتری وارد کافی نت شده و از کارت خودمان قرار است شهریه ۵۰۰ هزار تومانی اش را پرداخت کنیم . وارد سایت دانشگاهش می شویم و پرداخت را انجام میدهیم . سایت بانک ملی اخطار می دهد و تراکنش ناموفق میشود . پول از حساب ما کسر شده است ولی به حساب دانشگاه نرفته است . نه پول در حساب من است و نه در حساب دانشگاه ، من پولم را از دست داده ام و مشتری هم چون پولی به حساب دانشگاهش نرفته حاضر نیست پولی به من بپردازد . معمولا در چنین مواقعی ظرف مدت ۳ الی ۴ ساعت و یا حداکثر ۷۲ ساعت پول به حساب برمیگردد اما در این مورد خاص ۷۲ ساعت هم شد و پول برنگشت … سه روز هم شد و پول برنگشت تا اینکه به بانک مراجعه کردیم و گفتند باید فرم عدم مغایرت را پر کنید و بعدا بررسی می شود . نشان به این نشان که دقیقا دو ماه طول کشید تا این پول به حساب ما برگشت داده شد . شاید بالای ۴ الی ۵ بار حضوری سر زدیم و بالای صدبار تلفن و ثبت اینترنتی و پر کردن فرمهای خاص و این داستانها .. البته این مسائل شاید سالی یکبار اتفاق بیفتد ولی همان یکبار هم به اندازه ای آزار دهنده است که باید چند روز از کار و زندگیت بیفتی تا به پولت برسی . برای همین وقتی قرار است مشتری شهریه اش را بپردازد حتما به وی میگوییم کارت عابر و رمز دوم خودش را بیاورد تا اگر دردسری داشت بعدا او پیگیر کار خودش باشد نه ما …

پرداخت قبض و کارمزد

در مورد پرداخت قبض های آب و برق و گاز و تلفن متاسفانه مردم انتظارات زیادی از شما دارند . بطور مثال خیلی ها اصلا نمیخواهند هزینه ای به شما بپردازند و خیلی ها هم میگویند هزینه ای که می گیرید زیاد است . بطور مثال خیلی ها قبض ۵۰ هزار تومانی می آورند و وقتی می بییند برای پرداختش ۱۰۰۰ تومان هزینه می گیریم میگویند جاهای دیگر رایگان انجام میدهند یا ۲۰۰ تومان می گیرند . دل ضعفه می گیرم … برخی سوپرمارکتها را دیده ام حتی در نقاط با کلاس شهر که مثلا تا سقف ۳۰۰ هزار تومان هم قبض مردم را پرداخت کرده اند و ۵۰۰ تومان یا ۳۰۰ تومان از وی گرفته اند که این ناشی از ندانستن و کم عقلی طرف است .

یک انسان عاقل به من بگوید که چه کسی حاضر است ۳۰۰ هزار تومان پول حسابش را بابت قبض خرج کند و در قبالش ۵۰۰ تا تک تومانی بگیرد …

تذکر جدی : هیچگاه با کارت عابر خودتان پولی را برای حسابی که نمیشناسید ارسال نکنید و همچین از کارتی که نمی شناسید پولی را به حساب خودتان نریزید  .گاهی اوقات مشتری وارد می شود و کارتی بدست دارد و از شما میخواهد برایش کارت بکشید و پولی به وی بدهید . هیچوقت این کار را نیز انجام ندهید چون نمیدانید آیا کارت برای خودش هست یا آن را از جایی پیدا کرده است و این بعدا برای شما مشکل ساز می شود .

در مواردی هم که مشتری از شما میخواهد پولی را از حساب خودتان برای حسابی دیگر بفرستید باز هم این کار را نکنید چرا که معلوم نیست شخص گیرنده چه کسی است ؟ شاید موضوع و مسئله و یا کلاهبرداری باشد شما از کجا میدانید !!! و اصولا انتقال پول از حساب شما به حساب دیگری که او را نمی شناسید توجیهی ندارد .

********************



منبع: http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:27 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

هنگام سفارش دست به دعا ، وقت تحویل شاکی از زمین و زمان !!!

مشتریان اخلاق ها و منش ها و رفتارهای خودشان را دارند ، هر کدام یک جور و یک مدل هستند و این یعنی شما باید برای هر مشتری یک نوع برخورد داشته باشید ، با یکی جدی ، با یکی رسمی، با یکی مهربان و با دیگری سخت گیر و خشن ، اما یادتان باشد هیچوقت بدون فکر و اندیشه و بخاطر اصرارهای مشتری با طناب او به چاه نروید و اگر وقت ندارید اصلا سفارش کارنگیرید چرا که بعدا پشیمان خواهید شد . مشتری وارد کافی نت می شود و با خواهش و التماس از شما میخواهد برایش کاری انجام بدهید ، او عجله دارد و باید فردا پروژه اش را تحویل استادش در دانشگاه بدهد . مدام التماس میکند که تو رو خدا ، هر جا رفتم نشده و میگن فقط شما میتونید انجام بدید و کلی هندوانه دیگر که زیر بغل شما میگذارد تا بزور کارش را قبول کنید … حالا کارش چیست ؟ او ۵۰ صفحه تایپ دارد و تا فردا میخواهد !!! او ۳۰ اسلاید پاورپوینت میخواهد و یا درخواست های دیگری که معمولا نمی شود ظرف چند ساعت آنها را انجام داد !!! این مشتریان هنگام سفارش دست به دعا و التماس هستند اما خدا نکند فردا که می آیند کارشان آماده نباشد و یا ده دقیقه دیرتر آماده باشد . زمین و زمان را بهم می ریزند و بعضا حتی داد و بیداد و کولی بازی هم در می آورند و کلی هم لیچار بارت میکنند که بیا و ببین .

angry-person

یکی از تکنیک های مدیریتی که من پس از سالها به آن رسیده ام میگوید : به اندازه زمان و توانایی خود کاری را تعهد کنید و این یعنی من و شما و تمام افرادی که این متن را میخوانند و دستی بر آتش دارند حواسشان باشد که خارج از توانایی و زمان موجود کاری را تعهد نکنند چرا که اصولا قدیمی ها هم گفته اند سری که درد نمیکند را دستمال نمی بندند و این یعنی خیلی راحت به تمام کسانی که مشتری شما هستند و کار عجله ای خارج از توان و زمان شما دارند بگویید نه !!! حتی بگذارید ناراحت بشوند … بهتر از این است که فردا روزی شما بدقول شوید و آنها سرتان خراب شوند که چرا و چرا کارشان انجام نشده است و اصولا سعی کنید شما تاوان دقیقه نود بودن این مشتری ها را نپردازید . راستش را بخواهید به عینه دیده ام که بسیاری از مشتریان خصوصا دانشجویان شب هنگام مثلا ساعت ۸ شب می آیند و اصرار دارند کارشان را برای فردا صبح تحویل بدهیم !!! یکبار به یکی از آنها گفتم : اکنون ساعت ۸ شب است و ما ساعت ۹ شب تعطیل میکنیم !!! چطوری ۴۰ اسلاید پاورپوینت در عرض یک ساعت برای شما درست کنم !!! در صورتی که در این یک ساعت باقی مانده خیلی هنر کنم بتوانم کارهای باقی مانده کافی نت را راست و ریست کنم  و کافی نت را تعطیل کنم … خلاصه خیلی رک و خیلی شیک و مجلسی یک نه بزرگ آوردم و گفتم متاسفم من نمیتوانم این کار را برای شما انجام بدهم … خیلی برایم جالب بود که او اصرار داشت من تا ۱۲ شب بمانم و برای او پاور درست کنم که صد البته من چنین کاری را برای خودم هم انجام نمیدهم چه برسد به مشتری !!! او خیلی ناراحت رفت و از اینکه جواب رد به او داده بودم خیلی هم ناراحت بود !!! اما من کار درستی انجام داده بودم !!! خارج از توانم کاری را تعهد نکرده بودم … فردای آنروز متوجه شدم که او کارش را به یکی از دفاتر خدماتی پایین تر داده و گویا صاحب آن دفتر خدماتی در رودربایستی قرار گرفته و شوخی شوخی مجبور شده تا ساعت ۳ شب بماند تا آن کار را انجام بدهد …. جالب اینکه گویا مشتری داستان ما صبح هنگام بوقت تحویل کار سر قیمت کار نیز با آن دفتر خدماتی مشاجره لفظی اش هم شده که چرا این قیمت ؟ و من این هزینه را نمیدهم … خلاصه کار به داد و بیداد و حرف و حدیث های زیاد میکشد و مشتری قصه ما کلی هم بد و بیراه بار آن کاسب بدبخت هندوانه زیربغل میکند و می رود دنبال کارش !!!

قصه به همینجا ختم نمی شود و آن مشتری محترم هر کجا که می رود کلی بد و بیراه نثار این مغازه دار محترم میکند که بله این بابا اصلا کار بلد نیست و کلی موج منفی علیه او صادر میکند و وجهه او را پیش بقیه نیز خراب میکند تا کاسب قصه ما حواسش باشد که یک نه گفتن ساده خیلی بهتر از این است که بخاطر بی خوابی شب گذشته بابت کار غیرمتعارف یک مشتری فردا بعدازظهر مغازه ات بخاطر خستگی و خواب آلودگی بسته باشد و از آنهمه التماس و دست به دعا بودن هنگام سفارش فقط کولی بازی های بعد از تحویل کار مشتری بی ادب داستان ما نصیبت شود …

شاید خیلی ها بگویند قضیه خیلی ساده است اما بواقع نه گفتن خیلی هم ساده نیست و آنانکه در مکتب نه گفتن استادند یک شبه این خصلت نیکو را بدست نیاورده اند …. هر چند تمرین نیز بی تاثیر نیست .. اما بعنوان یک توصیه از ما بپذیرید که که تحت هیچ شرایطی کاری را در خارج از زمان توانایی و مهارت خود قبول نکنید هرچند دستمزد آن کار دوبرابر باشد . هرچند شاید خیلی از دوستان بگویند این مطالب را میدانند اما دانستن تا پیاده کردن خیلی با هم تفاوت دارد .



منبع: http://www.kolbeh-sabz.ir




طبقه بندی: کافی نت اوج،

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 | 06:21 ب.ظ | نویسنده : کافی نت اوج شهر لاهیجان | نظرات

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2

  • paper | تازیانه | خسوف